୧୯୬୨ ଯୁଦ୍ଧର କାରଣକୁ ପୁଣି ଚେଙ୍କ ଦେଉଛି ଚୀନ୍

0 71

ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ : ଲଦାଖରେ ଲାଇନ୍ ଅଫ୍ ଆକ୍ଟୁଆଲ୍ କଣ୍ଟ୍ରୋଲ୍ ଉପରେ ଭାରତ ଏବଂ ଚୀନ୍ ସେନା ମଧ୍ୟରେ ତିକ୍ତତା ରହିଛି । ସାମରିକ ଏବଂ କୂଟନୈତିକ ସ୍ତରରେ ଅନେକ ରାଉଣ୍ଡ ଆଲୋଚନା ପରେ ମଧ୍ୟ ଏହି ସମସ୍ୟାର କୌଣସି ଠୋସ୍ ସମାଧାନ ମିଳିପାରି ନାହିଁ । ଏହି ସମୟରେ ଚୀନ୍ ଲଦାଖର ସୀମାନ୍ତବର୍ତ୍ତୀ ଅଞ୍ଚଳରେ ଅବସ୍ଥିତ ରାସ୍ତା ପାଇଁ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ଏକ ବିକଳ୍ପ ରାସ୍ତା ନିର୍ମାଣ କରୁଛି । ଏହାଦ୍ୱାରା ଚୀନ୍ ପିପୁଲ୍ସ ଲିବରେସନ୍ ଆର୍ମି (ପିଏଲ୍ଏ) ଶୀଘ୍ର ସୈନ୍ୟ ସଂଗ୍ରହ କରିବାକୁ ଲାଗୁଥିବା ସମୟ ହ୍ରାସ ପାଇବ । ସାଟେଲାଇଟ୍ ଫଟୋଗ୍ରାଫ୍ ସୂଚିତ କରେ ଯେ ପିଏଲ୍ଏ ପୂର୍ବ ଲଦାଖର ଉତ୍ତର-ପୂର୍ବରେ ଏକ ନୂତନ ରାସ୍ତା ପ୍ରସ୍ତୁତ କରୁଛି । ଏହା ମଧ୍ୟ ଜାତୀୟ ରାଜପଥ ୨୧୯ (ଜି୨୧୯)ର ଲାସା ଠାରୁ କାଶଗର ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ପଛ ପାଶ୍ୱର୍କୁ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରେ । ପୂର୍ବ ଲଦାଖ ଅଞ୍ଚଳ ଦେଇ ଯାଉଥିବା ଏହି ରାସ୍ତାଗୁଡ଼ିକର ନିର୍ମାଣ ୧୯୫୦ ଦଶକ ମଧ୍ୟଭାଗରେ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା ଯାହା ୧୯୫୭ ସୁଦ୍ଧା ଶେଷ ହୋଇଥିଲା । ଏହି ରାସ୍ତା ନିର୍ମାଣ ଭାରତ ଏବଂ ଚୀନ୍ ମଧ୍ୟରେ ତିକ୍ତତାର ଆରମ୍ଭ ଥିଲା ଯାହା ଶେଷରେ ୧୯୬୨ ଯୁଦ୍ଧର କାରଣ ହୋଇଥିଲା । ଯୁଦ୍ଧ ପରେ ଚୀନ୍ ନୂତନ ରାସ୍ତା ଜି୨୧୯ ଦେଇ ପଶ୍ଚିମ ଅଞ୍ଚଳକୁ ଦଖଲ କଲା । ଜି୨୧୯ରେ ଚୀନ୍ ଯୁଦ୍ଧ ମେମୋରିଆଲ୍ ହେଉଛି ଭାରତୀୟ ସେନା କିପରି ଏହି ଅଞ୍ଚଳରେ ବୀରତ୍ୱର ସହ ଲଢ଼େଇ କରିଥିଲା । ସେହିଦିନ ଠାରୁ, ସଡକ ର୍ନିମାଣ ଏବଂ ପ୍ରକୃତ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ରେଖା ନିକଟରେ ଥିବା ଭିତ୍ତିଭୂମି ପରସ୍ପରକୁ ସନ୍ଦେହରେ ଦେଖାଯାଏ । ଭାରତର ସଡକ ନିର୍ମାଣ ମଧ୍ୟ ଲଦାଖରେ ବର୍ତ୍ତମାନର ଉତ୍ତେଜନା ପାଇଁ ଏକ କାରଣ ବୋଲି ବିବେଚନା କରାଯାଏ । ଯେହେତୁ ସମଗ୍ର ଲଦାଖ ଏକ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଅପହଞ୍ଚ ଅଞ୍ଚଳ ଏବଂ ପୂର୍ବ ଲଦାଖରେ ପହଞ୍ଚିବା ପାଇଁ ଚୀନ୍ର ଏକମାତ୍ର ରାସ୍ତା ହେଉଛି ଜି୨୧୯ ଏଭଳି ପରିସ୍ଥିତିରେ ଚୀନ୍ ପାଇଁ ନିଜର ସୈନ୍ୟ ଆଣିବା ଏବଂ ପିଏଲ୍ଏ ପାଇଁ ସେଠାରେ ନିଜର ସୈନ୍ୟ ଏବଂ ଯନ୍ତ୍ରପାତି ନେବା ଅତ୍ୟନ୍ତ କଷ୍ଟକର । ଯଦି ଆମେ ଏହି କ୍ଷେତ୍ରରେ ଭାରତ ବିଷୟରେ କଥା ହେବା, ବାୟୁସେନା ସେନାର ଅଧିକାଂଶ ଗତିବିଧି ପାଇଁ ବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ । ନିର୍ମାଣ କରାଯାଉଥିବା ନୂତନ ରାସ୍ତା ବିଷୟରେ, ପିଏଲ୍ଏ ଅନୁଭବ କରୁଛି ଯେ ପାର୍ବତ୍ୟ ଅଞ୍ଚଳରେ ପଛ ପାଶ୍ୱର୍ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ କାରଣ ଏହା ଭୂସ୍ଖଳନ, ହଠାତ୍ ବିସ୍ଫୋରଣ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ପ୍ରାକୃତିକ ଘଟଣା ଭଳି ପ୍ରତିକୂଳ ପରିସ୍ଥିତିରେ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇପାରିବ । କୌଣସି ଜରୁରୀକାଳୀନ ସମୟରେ ଫୋର୍ସ ବଦଳାଇବା ଏବଂ ପୂର୍ବ ଲଦାଖ ଅଞ୍ଚଳକୁ ପଠାଇବା ପାଇଁ ଫଳପ୍ରଦ ଭାବରେ ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇପାରିବ । ଏହି କ୍ଷେତ୍ରରେ ପିଏଲ୍ଏ ପାଇଁ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ସହାୟତା ମଧ୍ୟ ଚୀନ୍ ଦ୍ୱାରା ପରିବର୍ତ୍ତିତ ହେବ, ଯାହା ଭାରତର କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଯୋଜନା ଗୁଡିକର ସମଗ୍ର ଗତିଶୀଳତାକୁ ବନ୍ଦ କରିବ । ଗତ ଦୁଇ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ସାମରିକ ଆନ୍ଦୋଳନକୁ ଚେଷ୍ଟା କରିବା ପାଇଁ ପିଏଲ୍ଏ ଏହି ରାସ୍ତାରେ ଅନେକ ସାମରିକ ଅଭ୍ୟାସ କରିଛି । ଚୀନ୍ ହୋଟାନ୍ ଏବଂ କାଙ୍ଗସିୱା ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରଥମ ରାସ୍ତାର ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ଶେଷ କରିଛି, ଯାହା ବର୍ତ୍ତମାନ ଏ୫୮୦ ପ୍ରାଦେଶିକ ରାଜପଥ ନାମରେ ନାମିତ ନିର୍ମିତ ଏହି ନୂତନ ରାସ୍ତାଟି ୧୦ ମିଟର ଚଉଡା ଏବଂ ହାରାହାରି ୧୯୦ କିଲୋମିଟର ଲମ୍ବ ।

Leave A Reply

Your email address will not be published.